Stukanie podczas skręcania ...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jasiu1907
    Drive
    • 2009
    • 48

    Stukanie podczas skręcania ...

    a starą moge sobie wziąźć?
  • sauzp
    Classic
    • 2007
    • 28

    #2
    Stukanie podczas skręcania ...

    Witam
    Podczas ruszania na parkingu przy skręconych kołach usłyszałem głośne stuknięcie (coś jak uderzenie kamieniem o podwozie) w pierwszej chwili tak też pomyślałem ale gdy wysiadłem nic nie leżało na parkingu, pojechałem dalej całą drogę nic nie było aż do momentu gdy wjeżdżałem na wiadukt ( takim ślimakiem) czyli skręcone koła (tym razem w drugą stronę) i lekko pod górkę, prędkość była większa a uderzenie takie jak wcześniej tyle że dużo głośniej, piszę uderzenie ale ten dźwięk równie dobrze można by określić inaczej bo nie zauważyłem nic w co mogłem uderzyć. Temat nazwałem stukaniem podczas skrętu bo chyba to najbardziej pasuje. Pytanie jest ogólne ale liczę że może ktoś mniej więcej mnie naprowadzi na trop usterki w moim aucie. W trakcie dalszej jazdy znowu nic nie było koła mniej więcej prosto całą drogę. Dodam że dźwięk jest bardzo głośny z okolic lewego przedniego koła, w ciągu godzinnej jazdy dwukrotnie więc pomyślałem że warto zasięgnąć Waszej porady.

    Komentarz

    • robtem
      Classic
      • 2010
      • 17

      #3
      ogólnie: stuki na skręconych kołach to zazwyczaj uszkodzony przegób

      Komentarz

      • sauzp
        Classic
        • 2007
        • 28

        #4
        Istnieje jakaś możliwość sprawdzenia tego bez wizyty u mechanika ? Pewnie i tak się bez tego nie obędzie ale chociaż pozwoli oszacować ile wyniesie mnie naprawa tego elementu.

        Komentarz

        • vigo12
          Classic
          • 2009
          • 28

          #5
          Jeżeli samochód ma mały przebieg i nie był katowany to również mogą być łożyska w punktach mocownia amortyzatorów przednich od góry - tak było u mnie.

          Komentarz

          • robtem
            Classic
            • 2010
            • 17

            #6
            skręć koła na postoju i jedź, jak stukanie będzie cały czas, takie klekotanie to pewnie to, ale na serio to nie wiem jak to stwierdzić w warunkach parkingowych, może jak widzisz, że gumowa osłona przegubu jest uszkodzona to pewnie syf sie dostał tam i padło, to nie jest droga usterka i nie trzeba ustawiać geometrii po wymianie

            Komentarz

            • sauzp
              Classic
              • 2007
              • 28

              #7
              Samochód ma prawie 240000 wiec już sporo, jak skręcę maksymalnie koła to nic nie stuka nawet delikatnie, za każdym razem jak stukało ( a raczej waliło z impetem) było to podczas jazdy ze skręconymi kołami ale na niewielim wyboju :
              za pierwszym razem łączenie drogi asfaltowej z parkingowym betonem powiedzmy 5 cm różnicy wysokości
              za drugim razem łączenie asfaltów też niewielkie wgłębienie
              ogólnie obie sytuacje można by określić małymi ,,wybojami,, połączonymi ze skrętem kół ... ;/

              Komentarz

              • robtem
                Classic
                • 2010
                • 17

                #8
                to jak już tak sie bawisz doświadczalnie w diagnozowanie to sprawdź czy na tym samym "uskoku" (lub podobny) jest to samo podczas jazdy na wprost, ale prościej chyba podjechać do kumatego mechanika- i tak sam tego nie naprawisz pewnie

                Komentarz

                • vigo12
                  Classic
                  • 2009
                  • 28

                  #9
                  Trudno tutaj coś powiedzieć .U mnie już 330 tys. a przeguby bez zarzutu .Wszystko zależy od eksploatacjii .Za to dwa razy wymieniałem łożyska amortyzatorów przednich przy podobnych objawach - to musi zdiagnozować mechanik.

                  Komentarz

                  • sauzp
                    Classic
                    • 2007
                    • 28

                    #10
                    Na tym samym uskoku podczas jazdy na wprost jest cicho, jednak bez mechanika nic z tego chyba nie będzie sam się nie znam a i opisać zbyt dokładnie też nie potrafię :P Tyle tysięcy kilometrów chwaliłem zawieszenie bo nic nie musiałem tam robić a tu proszę :/ Mimo wszystko dzięki za zainteresowanie

                    Komentarz

                    • robtem
                      Classic
                      • 2010
                      • 17

                      #11
                      to mimo wszytko może to początki końca przegubu, tam chyba jest przegub wewnętrzny i zewnętrzny, nie wiem dokładnie ale spoko nie bedzie drogo

                      Komentarz

                      Pracuję...